Статистика |
|
|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 | |
|
Корисні поради для компетентісного батьківства
Батьки і діти!
Діти і батьки!-
Нерозділиме і одвічне коло,
Ми засіваєможиттєйське поле,
І не на день майбутній -
Навіки!
Головнийсенс і мета сімейногожиття - вихованнядітей.
Головна школа вихованнядітей - цевзаєминичоловіка і дружини, батька і матері.
Сухомлинський В. О.
Сім'я - цепервиннесередовище, де людина повинна вчитисятворити добро.
Сухомлинський В. О.
|
|
|
Почуйте серцем голос Вашоїдитини
- Окрімїжі дайте менітеплосердечність, безпечнийспокій і Вашу любов.
- Не кажіть, що я співаю, бавлюсячиекспериментую «забагато», «задовго», «часто».
- Дозвольте меніставитипитання і отримуватичеснівідповіді, а такожекспериментувати, шукати і досліджувати.
- Не карайте мене, коли я й так переживаю через невдачу, сама ж боневдача є вже карою для мене.
- Говоріть про мене очима, серцем, посмішкою, вашими руками: ваші слова не завждименізрозумілі.
- Нехай довкола мене живутьгарні, ніжні і лагідні люди.
- Нехай тут панує мир – передумовамогорозвитку.
- УВашійхатівідпустітьмені у власність один куточок, частинуВашоїуваги і Вашого часу.
- Навчіть мене розуміти і відчувати красу, тішитися і радіти з усього, хоча б і найбільшоїдрібнички.
- Підтримуйте і заохочуйте мене до праці, навітьтоді, коли я роблю сотню помилок.
- Будьте терплячі до могобезладдя, я ж є тількидитиною і учнем.
- Надайте і менічастинувідповідальності, виміряну для моїх сил і моїхможливостей.
- Навчіть мене брати участь у забавах, заняттях, у праці.
- Зробіть так, щоб я відчував свою значимість і потрібність для вас, своємісцеу планах родини і школи.
- Будьте до мене доброзичливими, лояльними, щоб я вчився так само віддячуватиіншим людям.
- Покажіть, як дотримуватисьобіцянки і даного слова.
- Нехай я ніколи не боятимусявтратитиВашулюбов.
- Не кидайте мені Ваших острахів і переляків.
- Допоможітьменіпотрохуперемагатибіль, марнізабаганки, тішитисямайбутнімирадощами.
- Навчіть мене рівноваги, коли ви на мене гніваєтеся: не боятисяВашогогніву, коли вінсправедливий і виправданий.
Пам’ятка для батьків
- У дітей, які не знають, що їм робити у час дозвілля, псуються і голови, і серце, і моральність. Допоможіть своїй дитині вибрати корисне заняття. Турбуйтеся про те, щоб дитячесерце не стало грубим, холодним, байдужим і жорстоким в результаті «виховання».
- Батьки, пам’ятайте! Фізичне покарання – цепоказник не тільки вашої слабкості, розгубленості, безсилля, а й педагогічного безкультур’я. Ремінь та тумак вбивають у дитячому серці витонченість і чутливість, розбещують людину, одурманюють її отрутою брехні.Неставте вашу дитину в становище, коли вона змушена охоронятися брехнею.
- Говоріть з дитиною так, щоб не залишилося ніякого сумніву у тому, що ви керуєтеся турботою і тривогою за неї, а не бажанням відмахнутися, образити. Будьте, навіть у дрібницях, до кінця правдивими і чесними зі своїми дітьми. Незначну домішку брехливості, штучності дуже добре помічають діти.
- Не забувайт еподілитися зі своїми дітьми досягненнями й невдачами, тоді вони відкриватимуть вам своїтаємниці, чекатимуть вашої поради, підтримки.
Батьки, пам’ятайте! Вашу дитину виховує кожна хвилина життя, кожний куточок землі, кожен ваш крок, слово, справа, з якими її особистість стикається ніби випадково, мимоволі.
|
Cім батьківських заповідей
- Не вважайте дитину своєю власністю – вона Божа.
- Любітьїї такою, яка вона є,навітьякщо вона не надтоталановита, не в усьомудосягаєуспіху.
- Не очікуйте, що вона виростесаме такою, якоюхочетеви, - допоможітьїй стати собою.
- Запам’ятайте: найголовніший ваш обов’язок – розуміти й втішати. Ви несуддя, не приклад для наслідування, а людина, на грудях якоїможнавиплакатися і в п’ять, і в п’ятдесятроків.
- Не переймайтесь, якщо не можете чогосьзробити для синачи дочки. Найгірше, якщо можете, але не робите.
- Усвідомте: для дитинизробленозамало, якщозроблено не все.
- Не очікуйте на вічнувдячність: ви дали життясвоїйдитині, вона віддячить вашим онукам.
|
Десять помилок, якихприпускаються батьки
- Бажаннявтілити в дитинісвоїнездійсненнімріїабозадовольнитивласніамбіції.
- Спробазробити за дитину те, що вона можезробити сама, гіперопіка.
- Спроба "відкупитися" віддитиниподарункамизамістьбатьківськоїуваги, спілкування і любові.
- Вихованнядитини з позиції: "Я - дорослий, тому завждиправий, а тище маленький, і маєшзавждислухатися".
- Ігнорування думок дитини.
- Потурання будь-якимзабаганкам і бажаннямдитини.
- Перекладання на дитинусвоїх проблем.
- Використанняфізичногопокарання як "найдієвішого" методу виховання.
- Нерозуміння того, щонайкращедитинувиховує приклад самих батьків.
- Нерозуміння того, щодитина - не точна копіябатьків, вонаунікальна як особистість, а тому має право на індивідуальний, власнийрозвиток.
Рекомендації та поради батькам щодорозвиткуобдарованихдітей
У вихованнінеобхіднокеруватисярозумноюлюбов'ю, повагою до дитини.
Не забувайте, що тільки ви - провідникидітей у цейсвіт, вам треба створюватиумови для розвиткуособистості, а жити вони будутьвласнимжиттям.
Нашідітибудутькращими, ніжви, досягнуть більшого, і вашою метою повинна бути допомога, але обиратисвій шлях повинні вони, а не ви.
Виховуйтедитину як рівнюсобі – тоді вона буде відстоювативласну думку, поважатиінших, буде вільною, талановитоюособистістю.
Основа виховання – цеспілкування. Спілкуйтесьіздітьми, намагайтесь бути в курсіїх справ, підтримуйтеїх у будь-якихситуаціях, пояснюйтеіснуваннярізнихточокзору.
Дайте можливістьдитиніспробувати себе в різнихнапрямахтворчоїдіяльності: музика, танці, спорт, художнятворчість, пошуковадіяльність, захоплення науками тощо, але не дозволяйте кидатипочату справу, доки не отримає перших результатів – тількитодіможназробитипевнівисновки.
Не позбавляйтедитинуігор, забав, казок, створюйтеумови для виходудитячоїенергії, рухомості, емоційності.
Допомагайтедитині в задоволенніосновнихлюдських потреб (почуттябезпеки, любов, повагадо себе та оточуючих), оскількилюдина, енергіяякоївитрачається на загальніпроблеми, найменшеспроможнадосягтивисотсамовираження.
Залишайтедитину на самоті й дозволяйте займатисясвоїми справами.
Пам’ятайте: «Якщо Ви хочетесвоїйдитині добра, навчітьїїобходитись без Вас».
Підтримуйтездібностідитини до творчості й проявляйте співчуття до їїневдач. Уникайтенезадовільноїоцінкитворчихспробдитини.
Будьте терплячими до ідей, поважайтедопитливість, питаннядитини. Відповідайте на всізапитаннянавітьякщовонивиходять за рамки дозволеного.
Пам’ятайте, навчатислід не того, щоможе сама дитина, а того, що вона опановує за допомогоюдорослого, показу, підказки.
Треба заохочуватидитинупрацювати (навітьобдарованихдітейохоплюють приступи лінощів).
Спробуйтеробити все разом з дітьми, готуйтеїх до дорослогожиття (наприклад, обід, ремонт, прибирання і особливо відпочинок – разом).
Пам’ятайте, ми завждирадіємоуспіхам наших дітей, але йдітямпотрібнопишатисясвоїми батьками та вчителями.
Своєчаснопомітьте і розвивайтеприродніздібностідитини.
Підтримуйтетворчінамаганнядитини.
Проявляйте співчуття до ранніхневдач.
Уникайтезневажливоїоцінкитворчихспробдитини.
Будьте терплячими до дивовижних, на вашпогляд, ідей, фантазійдитини.
Поважайте і розвивайтедитячузацікавленість, запитання, допитливість.
Довіряйтедитині, надаючиїйможливістьсамостійнозайматисьулюбленими справами.
Допомагайтедолатирозчарування в процесітворчогопошуку.
Цінуйтетворчуособистістьдитини і допомагайтецінуватице в собі.
Створюйтеумови для пізнаннядитиноювласного «Я».
Проявляйте симпатію до перших творчихдій, задумів.
Знаходьте слова підтримки, особливо, коли дитинанамагаєтьсятворити не лише для себе, а і для тих, кого любить.
Спонукайте до новоїтворчоїдіяльності.
Вірте у неповторність, унікальність, самобутністьдитячоїособистості.
Поради батькам дітей молодшого шкільного віку
-
Показуйтедитині, щоїїлюблять такою, якою вона є, а не за якісьдосягнення.
-
Не можнаніколи (навіть у поривігніву) говоритидитині, що вона гірша за інших.
-
Треба чесно й терплячевідповідати на будь-якізапитання, займатися з нею тим, щоїйподобається, заохочувативсізусиллядитини, а самеїїбажанняпізнаватинове. Потрібноуникатистереотипів та шаблонів у роботі, розвиватитворчістьдитини.
-
Намагайтесящоднязнаходити час, щобпобутинаодинцізісвоєюдитиною.
-
Учітьдитинувільноспілкуватися не тількизісвоїми однолітками, але і з дорослими.
-
Не соромтесяпідкреслювати, щовипишаєтесясвоїммалюком.
-
Будьте чесні в оцінкахсвоїхпочуттів до дитини.
-
Завждиговорітьдитині правду, навіть коли вам ценевигідно.
-
Оцінюйтетількивчинки, а не її саму. Уникайтенегативнихоцінокдитини, порівнювати результати роботи дитини можна тільки з її власнимидосягненнями, а не з досягненнямиіншихдітей.
-
Не смикайтеїїщохвилини, не говорітьїй про недоліки, не пригнічуйтеініціативидитини.
-
Не домагайтесяуспіху силою. Примус - найгіршийваріантморальноговиховання. Примус усім’їруйнуєособистістьдитини. Уникайтеавторитарного стилю у вихованнідітей! Уникайте прямого тиску на дитину.
-
Визнайте право дитини на помилку.
-
Думайте про дитячий „банк” щасливихспогадів.
-
Дитина ставиться до себе так, як ставляться до неїдорослі.
-
І взагалі, хочінколи ставте себе на місцесвоєїдитини, і тодівикращезрозумієте, як їївиховувати.
Знайдіть «золоту середину» міжперіодичнимиперебуванняммалюканаодинці з собою і спілкуванням з дорослими.
|
|
|
Календар |
|
| « Травень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| |
|